Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.  opracowało projekt budowy układu komunikacyjnego na terenach postoczniowych w Gdańsku. Zakres prac obejmował koncepcje układu docelowego ulicy Nowa Wałowa oraz projekt budowlany i projekty wykonawcze 1-go etapu budowy ulicy na który składa się tzw. podetap 1-szy „Mała Pętla” i podetap 2-gi tzw. „Rozszerzenie” Ulica Nowa Wałowa stanie się główną osią komunikacyjną w centralnej części nowej dzielnicy Gdańska, Młode Miasto.
W pierwszym etapie wykonano jezdnię południową ul. Nowej Wałowej od ul. Nowomiejskiej do ul. Rybaki Górne wraz z ul. Nowomiejską i ul. Rybaki Górne oraz fragment ul. Jana z Kolna,  i fragment ul. Wałowej wraz z przebudową torowiska tramwajowego na wlocie ul. Nowomiejskiej do ul. Jana z Kolna, tzw. „Mała Pętla”.
W ramach tzw. „Rozszerzenia” wykonano estakadę nad ul. Jana z Kolna i wiadukt nad torami PKP wraz  z włączeniem ul. Nowa Wałowa w Al. Zwycięstwa.
Przygotowano również uzbrojenie umożliwiające przyszłym użytkownikom tego terenu realizacje zamierzeń inwestycyjnych.
Podstawowe parametry wiaduktu „Białego” nad torami PKP
Obiekt jednoprzęsłowy, łukowy, z dwoma łukami, konstrukcja-płyta ortopowa
długość w osiach podparć: 65,00m
ilość przęseł: 1
szerokość obiektu: 13,20m