Peron przystanku SKM zlokalizowany w centralnej przestrzeni tkanki miejskiej,  skomunikowany poprzez przejście pod torami linii E65 tj. od głównego Budynku Dworcowego Stacji Gdańsk –Wrzeszcz  (km 4,178) oraz przejście pod torami w kierunku ul. Wajdeloty (km 4,076).
Celem opracowania była poprawa stanu technicznego i estetycznego wyposażenia i nawierzchni przystanku SKM wraz z infrastrukturą techniczną.
Projektowana wiata z zadaszeniem o nowoczesnej formie lekkiego ażurowego płaskiego podłużnego prostopadłościanu zawieszona na dwóch rzędach słupów ustawionych naprzemiennie. Boki wiaty stanowią panele z blachy aluminiowej z wyciętymi napisami stacji “Gdańsk Wrzeszcz” i kompozycją pasów podłużnych. W miejscu nadjeżdżania pociągu jest więcej pasów, a w miejscu zatrzymania jest ich mniej. Od spodu wiata przekryta ażurowymi płytami z blachy aluminiowej.
 
Powierzchnia zadaszenia wynosi ok. 1 400 m2. Przykrywa ono część peronu, którego powierzchnia wynosi ok. 2 200 m2, obydwa zejścia z peronu do tuneli pod torami i dwa szyby windowe. Wymiary dachu wiaty zostały narzucone przez wymagane skrajnie kolejowe.