Projekt zakładał budowę parkingów rowerowych w ramach projektu pt. „Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007 – 2013” m.in:
parking P1 przy zejściu na plażę w Babich Dołach, P3 przy Muzeum Marynarki Wojennej, P5 przed C.H.Batory oraz przed C. H. Kwiatkowski, P8 przy molo w Orłowie, W6 przy przystanku SKM Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, W7 przy przystanku SKM Gdynia Orłowo, W10 przy przystanku SKM Gdynia Chylonia.
Na większości parkingów zaprojektowano zadaszenie miejsc postojowych w formie modułowej konstrukcji nośnej i dachowej tak, aby możliwe było powielanie modułu i dowolne kształtowanie długości zadaszenia, w zależności od założeń i wytycznych projektowych oraz lokalizacji parkingu. Konstrukcja zadaszenia stalowa, przeciągi między przęsłami zaprojektowano z rur okrągłych, a w przypadku lokalizacji w rejonie bulwaru z drewnianych poprzeczek. Ściany boczne oraz pokrycie dachy wykonano ze szkła hartowanego, bezbarwnego.
Na parkingach zastosowano dwa typu stojaków rowerowych. W strefie tzw. śródmiejskiej Gdyni zaprojektowano V kształtne stojaki wykonane ze stali nierdzewnej, natomiast w pozostałych lokalizacjach stojaki U kształtne stalowe. Każdy stojak rowerowy zamontowany jest to płyty betonowej o wymiarach 1,2x2m, wykonanej z betonu architektonicznego, która wyznacza w przestrzeni miejsca postojowe dla rowerów.  Każdy parking rowerowy wyposażony jest również w tablicę informacyjną. Na parkingu P3 nowością jest kompresor rowerowy.